De Businessclub verbindt: Sani4all geeft badkamers van Villa Ruimzicht en Villa Wanrooy nieuw elan


De Businessclub verbindt: Sani4all geeft badkamers van Villa Ruimzicht en Villa Wanrooy nieuw elan

Contacten via De Graafschap Business Club kunnen leiden tot inspirerende samenwerkingen. Een mooi voorbeeld vormen de badkamerprojecten die Jos Rabelink als mede-eigenaar van Sani4all voor Kees Hensen gaat doen bij Hotel Villa Ruimzicht en bed & breakfast Villa Wanrooy dat binnenkort de deuren opent.


Nieuwe look
Midden in Doetinchem pronkt het monumentale Hotel Villa Ruimzicht dat naast 42 sfeervolle kamers ook twee eigentijdse restaurants en een kookstudio herbergt. Sani4all zal daar als start een aantal badkamers van een nieuwe look voorzien, daarna volgt het verzorgen van het sanitair bij de 10 kamers van de nieuwe B&B Villa Wanrooy. ‘En ook de badkamer van het theekoepeltje naast Villa Ruimzicht staat op het programma’, aldus Kees Hensen, mede-eigenaar van beide panden.

Via de bar
Het contact tussen hem en de bekende badkamerketen kwam tot stand via de bar van de Business Club, na een gesprek over de plannen voor het hotel en de B&B met Paul Rabelink van Fitness Centrum Physique. Kees moest volgens Paul daarover echt eens met zijn neef Jos van gedachten wisselen, want die kon daar qua sanitair vast iets in betekenen. Beide heren maakten met elkaar kennis en het balletje ging al snel rollen.

Sani4all
Voor zowel het hotel als de B&B is Sani4all niet alleen betrokken als leverancier, maar denkt ook mee over het ontwerp en de beste keuze voor alle sanitairartikelen per kamer. Voor Jos Rabelink bekrachtigt dit project dan ook zijn succesvolle sanitairwinkelformule die hij als mede-eigenaar in krap 3 jaar landelijk heeft weten uit te rollen. ‘We bieden daarin A-merk sanitair voor betaalbare prijzen en bestaan nu uit 14 vestigingen die stuk voor stuk succesvol lopen. Dat is iets wat je als ondernemer natuurlijk hoopt, maar eigenlijk niet had durven dromen’, vertelt Jos tevreden.

Hotelwezen
De samenwerking blijkt ook op andere vlakken lucratief. Zo krijgt de sanitairwinkel nu entree in het hotelwezen, wat voor het bedrijf een nieuwe markt vormt. En Kees bracht Jos in contact met de zakelijke tak van Geberit. Een bekend sanitairmerk waar Sani4all al mee werkte, maar dan voor de consumentenmarkt. Jos: ‘Ze hebben daar een scherpe scheiding tussen de B2C en B2B tak. Kees had al goed contact met de business vertegenwoordigers en het was voor hem logisch ons bij elkaar te brengen.’

Nieuwe sanitairtechnologie
De driehoek sluit mooi, want voor Geberit betekent Sani4all weer een mooie kans om allerlei sanitairproducten en technologieën op de Nederlandse markt te brengen die hier nog weinig worden verkocht. Zoals de Geberit AquaClean, een duurzame oplossing via reinigen met water. Jos: ‘Ze kunnen onze landelijke en lokale contacten dan goed gebruiken om hier meer voet aan de grond te krijgen voor de uitrol en branding. Bovendien zijn ze onlangs samengegaan met Sphinx, wat hen een belangrijke speler maakt.’

Regionaal ondernemen
Beide ondernemers zijn erg content dat ze op deze manier een bijdrage kunnen leveren aan de versteviging van het Achterhoekse netwerk. Wat food betreft doet Kees dat al langer, zoals met de Vriendentuinen van Amphion en IJsboerderij De Steenoven uit Hummelo. Die insteek zet hij graag op andere gebieden voort en is blij dat Sani4all gewoon om de hoek zit in Zevenaar en Varsseveld. ‘Maar het gaat niet alleen om de korte lijnen, hun badkamers zijn ook gewoon mooi’, beaamt hij.

Identificeren
Hun verbindende factor, het voetbal, beleven Jos en Kees elk op hun eigen manier. Zo draait Kees met 12 jaar lidmaatschap al langer mee en switchte destijds van Vitesses geel-zwart naar blauw-wit: ‘Behalve met de spelers wil ik me ook kunnen identificeren met de beleidsbepalers. Hans Martijn Ostendorp is wat dat betreft ook een man van de streek en gewoon aanspreekbaar.’ Verder koestert hij de fijne sfeer met altijd volle tribunes, spannende wedstrijden en is ook hecht betrokken door het Captains Dinner en de Haringparty die hij vanuit Villa Ruimzicht voor de club organiseert.

Van betekenis
Voor Jos is dit het tweede seizoen. ‘Ik houd van voetbal kijken, maar was voorheen nog geen diehard supporter. Nu ik lid ben, ga je de wedstrijden toch meer volgen. Wat het sponsorschap verder leuk maakt, is dat het compact blijft en dat je snel contacten legt. Dat we dit jaar van een mooie 2e seizoenshelft kunnen genieten, is een bijkomend voordeel. Zo heb je het beste van twee werelden bij elkaar.’ Verder spreken vooral de gemoedelijkheid en wederkerigheid van de club hem aan. Plus dat je door het nauwe netwerk elkaar de bal kunt toespelen en daarmee tegelijk iets kunt betekenen voor de regio.

Vraag & aanbod
‘Maar zulke contacten mogen wat mij betreft best nog extra worden gestimuleerd’, sluit Kees af. ‘Wij zijn toevallig via via tot elkaar gekomen, maar de Business Club zou bedrijven die wat aan elkaar kunnen hebben ook actief aan elkaar kunnen koppelen. Zoiets kan al heel simpel door bijvoorbeeld een vraag en aanbod gedeelte in de Club-app te zetten. Dat kan tot mooie dingen leiden.’

Is er bij u ook een mooie zakelijke samenwerking voortgekomen uit Business Club van De Graafschap? Wij horen graag uw verhaal en bieden podium om het te delen met anderen. Stuur even een bericht naar Mark Elfring, bestuurslid van Business Club De Graafschap, via mark@linkmakers.nl. Ook als u in contact wil komen met Kees Hensen of Jos Rabelink.

Hotel Villa Ruimzicht: https://www.hotelvillaruimzicht.nl/

Villa Wanrooy: https://www.villa-wanrooy.nl/

Sani4all: https://www.sani4all.nl/

Theehuisje-Villa-Ruimzicht-Sani4all.jpg


Nieuwsoverzicht
Deel dit nieuwsbericht