Only for Men winnaar van de FD Gazellen 2018!


Only for Men winnaar van de FD Gazellen 2018!

De FD Gazellen Awards worden dit jaar voor de vijftiende keer uitgereikt aan Nederlandse ondernemingen die de voorgaande drie jaar minimaal 20% in omzet zijn gegroeid én die het laatste jaar winstgevend afsluiten.

Only for Men is dit jaar één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland en daarmee winnaar van de FD Gazellen Awards. Op dinsdag 13 november mag de organisatie deze prestigieuze ondernemersprijs van het Financieel Dagblad in ontvangst nemen in de categorie goud, zilver of brons.

Enorme groei op vele gebieden
De afgelopen drie jaar is Only for Men enorm gegroeid. Zowel op het gebied van de webshop als de fysieke winkels hebben ze grote stappen gemaakt. Zo zijn er vijf nieuwe winkels in Woerden, Nieuwegein, Voorburg, Lelystad en Reusel en ook nog een aparte jeansstore genaamd ‘The Bakery’ geopend. In september is de nieuwste vestiging geopend in Leidsche Rijn.

Naast de nieuwe winkels is de organisatie ook de bestaande winkels aan het vernieuwen. Op deze manier moeten alle winkels aansluiten bij de belangrijke waarden van de organisatie: gemak en service bieden. Een totaalconcept van kleding bieden aan de mannen van Nederland maar daarnaast ook zorgen voor persoonlijk stijladvies van gespecialiseerde adviseurs en geopend zijn op mannelijke openingstijden.

Er is veel geïnvesteerd in nieuwe winkels, e-commerce, personeel en overige innovaties. Dit heeft tot 75% omzetgroei geleid in de afgelopen drie jaar. Daarnaast is er ieder jaar, ondanks de investeringen, een nettowinst geboekt dus je kunt spreken van een zeer gezonde groei.

Ook het aantal FTE is met 77% gegroeid, waarmee dit aantal nu op 165 FTE ligt. De ‘Only for Men College’ draagt hier aan bij en zorgt ervoor dat medewerkers beter in staat zijn om de consumenten nog beter te bedienen in alle winkels. Dit heeft geleid tot een enorme stijging van de Net Promotion Score (gemiddeld scoren we nu 57 op NPS).

Medewerkers zijn de krachtbron
Directeur Han Sterk: ‘We zijn erg trots op het winnen van deze prijs! Dit is een mooi compliment naar onze medewerkers toe. Bij Only for Men zijn onze medewerkers onze belangrijkste krachtbron. We doen er dan ook alles aan om de mensen die met ons werken overal bij te betrekken. We geven ze alle ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en het behalen van doelstellingen die we met elkaar bepalen. Je kan, om er zeker van te zijn dat je op de soms drukke momenten in onze winkels precies die aandacht krijgt die je zoekt, afspraken inplannen met de adviseur van jouw keuze.’

Stimulans om door te blijven groeien

Deze prijs is voor de organisatie een enorme stimulans om de komende jaren door te blijven groeien. Dit zal onder andere gedaan worden door in te zetten op RFID waardoor de voorraad nauwkeuriger inzichtelijk is en klanten sneller en beter geholpen kunnen worden.

Uiteindelijk wil Only for Men landelijke dekking. De bekendheid van de webwinkel zal die groei alleen maar versterken. Om die groei te kunnen voortzetten, blijft de organisatie altijd zoeken naar talentvolle mensen om hen daarbij te helpen.

Over Only for Men
Only for Men is dé herenmodewinkel voor de ‘Mannen van Nederland’. In de 15 winkels en webshop vinden zij alles op het gebied van fashion, lifestyle en meer. Een one stop-shop waarin naast een omvangrijke collectie in casual, jeans en kostuums ook aandacht is voor schoenen, accessoires en persoonlijke verzorging. De formule maakt zich bovendien op allerlei manieren sterk voor de ‘Mannen van Nederland’. Dat bewijst Only for Men onder andere met de mannelijke openingstijden, de spectaculaire events en scherpe acties.


Nieuwsoverzicht
Deel dit nieuwsbericht